Ura! Avem prima bază de date cu documente în regulă

„Cărăm toată viaţa pe tălpi geografia locului natal”, am citit acest aforism scris de Vasile Ghica și mi-am amintit că, de multe ori trecând pe lângă Cetatea Sorocii, îmi imaginam câte tălpi au pășit pe aici și a câtor oameni de vază… iar câte evenimente au avut loc… Având la dispoziție tehnicile moderne și Internetul, cât și documentele istorice digitizate din România (pentru care le sunt foarte recunoscătoare) am fost plăcut uimită și chiar intrigată să aflu cât mai mult despre ținutul Sorocii din sursele originale ale evenimentelor expuse pe timpuri… Astfel a apărut în 2014 primul volum al antologiei de texte „Soroca – ținut la margine de Țară”. Curiozitatea nu s-a oprit aici și încă continuă. S-a creat deja și încă se lucrează asupra bazei de date cu același nume, care conține 373 de documente electronice aranjate în ordine alfabetică pe pagina web a bibliotecii (vezi linckul http://bp-soroca.md/index.php/2018/07/19/a-b/) cât și pe calculator, se lucrează asupra celei dea doua ediții a antologiei de texte.

soroca